نشست مشترک سرمایه گذاران کشور چین شامل تجار، بازرگانان، مدیران شرکت های تولیدی، صاحب نظران اقتصادی و صاحبان صنایع و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد در محل هتل مشیر المالک یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، در این نشست در خصوص جلب و جذب سرمایه گذاری، راههای همکاری بیشتر اقتصادی بین یزد و چین و ظرفیت ها و نیازهای اقتصادی دو طرف، بحث و تبادل نظر و فرصت های سرمایه گذاری استان یزد برای این گروه سرمایه گذاری چینی معرفی شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست با اشاره به مشوق های قانونی سرمایه گذاری گفت: مشوق های خاصی برای سرمایه گذاری تدوین و مرکز مستقل برای حمایت از سرمایه گذاران راه اندازی شده که تمامی خدمات مرتبط را به طور متمرکز ارایه می دهد.

محمد دهقان منشادی، آزادی عمل سرمایه گذاران خارجی را در اقامت بلند مدت، امکان ورود خودروهای خارجی بدون پرداخت  عوارض گمرکی ، فراهم شدن امکان سرمایه گذاری نقدی و غیرنقدی و معافیت مالیاتی از 5 سال تا 13 سال را از جمله مشوق های قانونی سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: تولیدات منجر به صادرات نیز از مالیات معاف می باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران می توانند در تمامی حوزه های اقتصادی فعالیت داشته باشند و بسته های سرمایه گذاری استاندارد همراه با تضامین دولتی تدوین شده است.

دهقان منشادی گفت: هم اینک 6 شرکت سرمایه گذاری چین در یزد فعالیت دارد که موفق عمل کردند و یکی از این شرکت های چینی در سال اول فعالیت خود چند برابر سرمایه وارده خود سود اوری داشته است و این امر نشان می دهد که یزد سرزمین فرصت های سرمایه گذاری است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از سرمایه گذاران خواستار فعالیت چینی ها در حوزه های مختلف اقتصادی استان یزد شد.

محمد میر شمسی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد هم با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این بخش به خصوص ساخت هتل و اقامتگاه گردشگری؛  خواستار سرمایه گذاری چینی ها در این حوزه شد.

نماینده گروه سرمایه گذاری چینی ها نیز با اشاره به فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین، روابط دیرین دو کشور ایران و چین و وجود جاده باستانی راه ابریشم، بر استحکام روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

گروه سرمایه گذاران چینی در این نشست با اشاره به ظرفیت های خوب تولید محصولات کشاورزی به خصوص زعفران و گلاب و ذائقه مردم چین به مصرف این محصولات، آمادگی خود را برای بازاریابی و فروش آن در کشور چین اعلام کردند.

پست های مرتبط