شماری از سرمایه گذاران کشور چین ضمن بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی استان یزد و نشست و دیدار با مسئولان اقتصادی این استان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در یزد اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، در نشستی که به منظور جلب و جذب سرمایه گذاری با این گروه اقتصادی چین در محل هتل مشیر المالک یزد برگزار شد؛ ضمن معرفی ظرفیت های اقتصادی و مشوق های قانونی بر همکاری با سرمایه گذاران چینی تاکید شد.

سرمایه گذاران چینی توان استان در زمینه های مختلف را یادآور شدند و آمادگی خود را در زمینه تولید انرژی خورشیدی، فعالیت در زمینه تولید سیمان و صنایع وابسته، ساختمان سازی، ساخت هتل و فعالیت های عمران شهری اعلام کردند.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد در نشست با این گروه سرمایه گذاری کشور چین با بیان اینکه تمامی مصالح ساختمانی با کیفیت در ایران و استان یزد تولید می شود؛ خواستار ورود سرمایه گذاران در صنعت ساختمان سازی، پل سازی و فعالیت های عمران شهری و ساخت هتل پنج ستار و هتل در کویر ، صنعت برق و قطار شهری شد.

مرتضی محمودی با تاکید بر حفظ مالکیت سرمایه گذاران چینی گفت: ورود و خروج اصل پول و سود ان برای سرمایه گذران خارجی محفوظ است و به ازای ورود هر 100 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی اقامت  به آنها و اعضای خانواده هایشان داده می شود.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری یزد در خصوص قوانین سرمایه گذاری گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی متصور نیست و قوانین داخلی ایران از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.

وی با اشاره به فعالیت سرمایه گذاران چینی در یزد و خوش نامی آنها ، استقبال گردشگران چینی از یزد را خوب توصیف کرد و گفت: امسال 13 هزار نفر چینی از یزد بازدید د اشته اند.

پست های مرتبط